Paine cu faina neagra si tarate

|



Sunt aproape 2 ani de cand am cumparat masina de paine iar de atunci va spun sincer ca pot numara pe degete de cate ori am mai cumparat paine. Ieri am achizitionat o punga cu tarate de grau pentru un chec cu dovleac si tarate, iar pentru ca nu am folosit toata punga am zis sa fac si o paine. M-am uitat pe net dupa o reteta mai deosebita, dar nu am gasit niciuna care sa ma multumeasca, asa ca am inventat-o eu:)


Ingrediente:
200g faina alba
200g faina neagra
100g tarate de grau
300ml apa
4 linguri ulei de masline
12g drojdie proaspata
1 lingurita zahar
1 1/2 lingurita sare


Daca preparam painea in masina de paine procedam in felul urmator: in cuva masinii turnam apa in care am dizolvat drojdia apoi zaharul, sarea, uleiul si mixul de faina alba, neagra si tarate. Setam masina pe programul de framantat si dospit si o lasam sa-si faca treaba.
Cand a terminat scoatem aluatul si il asezam intr-o tava de cozonac tapetata cu hatie de copt. Asezam tava intr-un loc caldut (eu am asezat-o pe calorifer) si lasam painica la dospit 30 de minute, dupa care o coacem in cuptorul incins pentru 40-45 de minute.

Daca nu dispunem de o masina de paine, punem ingredientele intr-un castron incapator in aceeasi oridine ca si in masina si putem framanta cu mixerul electric, dar cu paletele speciale pentru aluaturi. 


Pofta buna!

2 comentarii:

Bunica spunea...

Foarte frumoasa painica ta, Anita
Eu nu reusesc sa ma impac deloc cu MP :( Am incercat toate variantele: sa fac painea cu totul la masina si a fost dezastru sau doar sa amestec coca in MP si apoi s-o bag la cuptor...problema e ca dureaza atat de mult sa o amestece incat mi-e mai simplu sa o framant eu de mana, si parca si creste mai bine asa.
Ma gandesc ca fac eu ceva gresit...sau conteaza si masina? Am un moulinex
Pup

Anita Albu Dobrescu spunea...

Buni si eu am tot Moulinex, la capitolu' coacere nici a mea nu e grozava, dar la framantat nu o intrece nimeni. Eu de o buna bucata de vreme nu mai coc paine in MP, ci in cuptor si iese minunata. Te pup

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails