Prajitura inteligenta cu mere

|

Chiar inteligenta prajitura asta... se face singura domnule, ma rog aproape singura:)
O ador, in primul rand pentru ca e cu mere, iar tot ce e cu mere mie imi place, in al doilea rand pentru ca e foarte fina, de gustoasa nu mai vorbesc.
Si aceasta reteta o am tot de la mama, de aceea e minunata ca de altfel toate retetele pe care le am de la ea:)

Blat:
1 cana faina
1 cana gris
1 cana zahar
1 cana lapte praf
1 pachet de unt
un praf de sare

Pentru umplutura:
2 kg mere
2 pliculete zahar vanilat
1-2 lingurite de scortisoara
2-3 linguri de zahar(in functie de cat de dulci sunt merele)
2-3 linguri ulei sau un cubulet de unt pentru calit merele

Pentru inceput punem pachetul de unt in congelator, am sa va explic imediat de ce.
Intre timp spalam merele, le curatam de coaja si le radem pe razatoare mare ( le stopim cu zeama de lamaie pentru a nu se oxida). Dupa ce am terminat cu merele le calim in ulei/unt adaugam peste ele scortisoara, zaharul vanilat si zaharul tos. Amestecam bine si le dam de-o parte, nu le tinem prea mult pe foc pentru ca intra si la cuptor. 

Pentru blat, amestecam intr-un castron incapator faina cu grisul, zaharul si laptele praf. Omogenizam bine bine.
Tapetam o tava cu hartie de copt, scoatem untul de la congelator si radem pe razatoare jumatate din pachetul de unt in tava (fiind congelat se rade foare usor, daca il tineam doar la frigider se topea in mana si nu reuseam sa-l mai dam pe razatoare). Dupa ce am ras 1/2 din pachetul de unt adaugam jumatate din compozitia de prafuri si nivelam, peste adaugam merele si cealalta jumatate de prafuri, nivelam, iar deasupra radem cealalta jumatate de unt.
Se coace in cuptorul preincalzit 30-35 de minute.
Dupa ce se raceste o ornam cu zahar pudra.



 E foarte rapida.
Pofta buna!
 

4 comentarii:

diamond spunea...

ce super arata :D

Un dulce aromat spunea...

Ce bine arata!mi-ai facut o pofta...Te pup

Decebal Craciun spunea...

Sigur doar din prafurile alea iese blatul???

Anita Albu Dobrescu spunea...

Pe langa "prafurile" alea mai e si untul care le leaga. Si da 100% iese, e testata si nu doar odata:)

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails