Prajitura Galbena

|

O nebunie de praji, am facut-o de 2 ori intr-o saptamana, si inca nu m-am saturat de ea, as mai face-o odata, dar totusi sa nu exagerez:)) De ce e atat de buna? Simplu pentru ca e o prajitura cu un blat plin de nuci, o crema simpla si uimitor de gustoasa, iar cireasa de pe tort e krantzul de deasupara dupa care eu sunt moarta pur si simplu.
Reteta e de la mama, la fel ca si Tortul de fructe. Cred ca in curand voi face inca o categorie speciala cu retele mamei, pentru ca mai am, urmeaza... Dar acum Prajitura Galbena:


 Blat:
9 albusuri
250 gr zahar
1 praf de copt
200 gr nuci macinate si 50 gr. nuci taiate bucatele mici
4 linguri faina

Crema:
9 galbenusuri
5 linguri zahar
2 pliculete zahar vanilat
140ml lapte
1 pachet unt

Krantz:
3 linguri zahar


Blatul. Batem albusurile cu un praf de sare, pana cand obtinem o spuma pufosa. Adaugam zaharul (cate 1 lingura rand pe rand) batand in continuare. Cand am terminat cu zaharul, adaugam tot pe rand cate 1 lingura cu nuci macinate, amestecand usor cu un tel de jos in sus. Dupa aceea urmeaza faina amestecata in prealabil cu praful de copt, tot cate 1 lingura amestecand incet. La sfarsit nucile taiate bucatele. Tapetam o tava cu hartie de copt, asezam compozitia, o nivelam si o dam la cuptor pentru 25 de minute. Cuptorul trebuie sa fie incins.

Crema. Intr-o cratita amestecam galbenusurile cu zaharul, zaharul vanilat si laptele. Le punem sa fiarba pe abur (amestecand din cand in cand cu un tel) pana cand se ingroasa crema. Dupa ce s-a ingrosat o lasam la racit. Cand este complet rece o amestecam cu un pachet de unt. ATENTIE!!! NU trantim un pachet de unt in crema cum am mai vazut la unele retete. Mai intai batem untul cu mixerul dupa care incorporam crema pe rand punand doar cate o lingura odata. Si tot asa pana cand terminam crema. E ca la maioneza:)

Cand blatul s-a racit asezam crema peste si o nivelam frumos. Dam prajitura la rece pana ne ocupam de krantz.

Krantz. Intr-o craticioara topim cele 3 linguri de zahar. Cand zaharul s-a topit si a devenit lichid, il turnam pe un fund de lemn uns foarte, foarte bine cu ulei. Il lasam sa se raceasca, dupa care cu o lama de cutit il dezlipim de pe fundul de lemn. 
Maruntim krantzul cu un cutit sau cu ciocanelul de schnitzele si il presaram deasupra prajiturii.



Delicioasa e putin spus, fara falsa modestie.
Incercati-o si va veti convinge!
Pofta buna!

25 comentarii:

pansy spunea...

asta e o prajitura pe gustul meu !

Anita Albu Dobrescu spunea...

Ma bucur tare mult! Multumesc de vizita:)

Edith spunea...

Vai vai vai ce-mi placeeee :)
Am notat-o!

Anita Albu Dobrescu spunea...

E buna tare Edith, daca o incerci astept impresii, te pup!

mirela spunea...

Super prajitura,tot retetele mamelor sunt mai delicioase,am si eu caietul mamei la mine,,,,felicitari pentru blog.O zi frumoasa!!

Anita Albu Dobrescu spunea...

Asa e Mirela, nimic nu se compara cu retetele mamelor:) Merci mult pentru aprecieri si te mai astept pe la mine!

Anonim spunea...

am facut-o ieri, a fost bataie pe ea. o s-o repet cat de curand :)

Mihaela spunea...

Ai multe retete de prajituri, care mai de care imbietoare :) Acum vreau sa fac si eu :)

Anonim spunea...

cred ca este un deliciu ...in aceasta seara am sa o incerc si va spun maine cum a fost

Anita Albu Dobrescu spunea...

Este buna rau, astept pareri:)

glacial spunea...

Anita, tava ta ce dimensiuni are?

Anita Albu Dobrescu spunea...

Glacial, tava mea are 31/26 cm.

Anonim spunea...

e cea mai buna prajitura pe care am mancat-o eu vreodata....merci pentru reteta.

Anita Albu Dobrescu spunea...

Anonim nu stiu cum sa-ti spun, dar te cred pe cuvant:)) Iti recomand si restul prajiturilor de pe blog sunt geniale iti dau cuvantul meu:)
Ma bucur ca ai incercat prajiturica si mai ales ca ti-a placut atat de mult.

lumy spunea...

As gusta si eu un pic,,,da asta ar insemna sa o pun pe mama la treaba si,,,,mi-e mila de ea saraca pe caldura asta sa o mai tin si eu in bucatarie pt poftele mele :((((....asa ca o savurez din ochi pe a ta ;)...pup

Anonim spunea...

Am încercat-o şi eu. Per total e buna. E un pic migăloasă la pregătire, iar crema are un gust accentuat de ou şi faptul ca are atâta unt, mie mi se pare mai potrivită pentru sezonul rece.

ophelia1983 spunea...

doamne anita, cat de buna poate sa fie prajiturica asta!~ ti-am imprumutat reteta si sper sa nu te superi daca o s-o public si eu pe blog- evident ca voi face referire la sursa! pupici!

ophelia1983 spunea...

buna anita! daca vrei sa imi faci o vizita sa iti vezi prajitura m-as bucura tare mult! oricum nu am decat cuvinte de lauda despre ea! e cea mai buna prajitura pe care am mancat-o in ultima perioada! yami !

Anonim spunea...

vai vai ce bine arata ,am s-o fac si eu si-ti spun cum a iesit ,multumim pt retete asa se vede ca e f buna

Anonim spunea...

larisa:prajitura este extraordinara,foarte gustoasa si usor de preparat.la inceput imi era frica ca nu imi va iesii,dar am reusit ,este exact la fel ca in poza.multumesc pentru reteta!!

Anonim spunea...

da si eu am facut-o si e superrrrrrrrrrrr

Paradis spunea...

Azi m-am hotarit sa fac prajitura aceasta pentru un scop caritabil.Multumesc

Unknown spunea...

cred ca este foarte buna :) am sa o fac si eu curand

Camelia spunea...

Am facut prajitura, a iesit foarte buna, dar n-am reusit sa mai dezlipesc caramelul de pe fundul de lemn, decat cu cutitul si ciocanul de snitele. :)Am folosit o tava cu dimensiuni aproape identice, dar nu a iesit asa multa crema cum se vede la tine in foto. Una peste alta ,prajitura e dementiala.

Anonim spunea...

din aceleasi compozitie eu pun in tava,pe hartie de copt cu lingurita si dupa ce se coc le lipesc cate doua cu crema.sunt delicioase si arata ca nucile

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails