Ciorba de fasole verde

|

Ciorbita de fasole verde...hmmm, imi aduce aminte de copilarie, de vacanta de vara. Intodeauna ciorbita de fasole verde am asociat-o cu bunica, de mica imi amintesc ca ea facea o ciorbita super buna si acum parca imi amintesc gustul:)
Reteta asta o stiu de la mama, care la randul ei a invatat-o de la mama ei. Am vazut diverese retete de ciorba de fasole pe internet, dar eu nu o pot concepe decat asa, si cred cu tarie ca asa e si cea mai buna!

Ingrediente:
500 gr. fasole verde sau pastai cum i se mai zice in unele parti ale tarii. In Ardeal ii zicem fasole verde
1 ceapa
1 morcov
1 ardei gras
2-3 rosii decojite sau 1/2 conserva rosii in suc propriu
150-200 gr. iaurt
1 ou
2 catei de usturoi
 patrunjel
sare
piper

Curatam fasolea si o rupem in bucatele mai mici. O spalam in 2-3 randuri de apa dupa care o punem in oala cu apa care fierbe la oparit.
Intre timp curatam si taiem ceapa, morcovul si ardeiul, le tragem la tigaie in putin ulei. Eu de obicei nu calesc legumele la ciorba, dar pentru ca acesta nu contine carne, deci nu are grasime absolut de loc, cateodata mai apelez la trucul acesta desi nu-mi prea place. Dupa ce s-au sotat legumele le adaugam si pe ele in ciorbita. Lasam sa clocoteasca incet pana se fierb legumele.
Spre final amestecam iaurtul cu 2-3 polonice de zeama si il adaugam in ciorbita, dupa care urmeaza usturoiul curatat si taiat feliute, iar la sfarsit rosiile decojite si taiate cubulete. Saram, piperam.
O lasam sa stea cateva minute acoperita cu un capac si intre timp batem oul, pe care il adaugam de asemea in ciorba, pentru a obtine "zdrentele". Oul batut se adauga in fir subtire, iar cu o furculita amestecam in ciorba pentru a se desface.
E deosebit de rapida, in jumatate de ora nu aveti ce face:)
Aaa era sa uit de partunjel, se pune la final ca la orice ciorba.

Se serveste cu smantana si ardei iute.
Yumm, imi ploua in gura deja, reteta asta am facut-o acum vreo 3 saptamani si deja mi-e pofta:))
Pofta buna!

5 comentarii:

Gabriel Ionescu spunea...

Vad ca s-a cam taiat smanatana :P sa pui in ea vreo 2-3 polonice de ciorba inainte de a o pune in oala sa ia din temperatura, de aia se taie...smantana rece, ciorba fierbinte, nu se inteleg, trebuie preludiu :))
Am facut si io o cirba cu perisoare dar nu am postat-o ca n-am pozat etapele :( desi a iesit super!

Anita Albu Dobrescu spunea...

Ia mai citeste odata: "Spre final amestecam iaurtul cu 2-3 polonice de zeama si il adaugam in ciorbita" Nu pare taiata de la iaurt iti da impresia asta din cauza oului. Tu ai citit reteta???

pansy spunea...

draga mea ca e smantana sau iaurt cumparate din comertul nostru sa intampla la fel.cu polonic cu tot.eu am patit.si sunt ardeleanca.am gasit o smantana la kilogram la angst,care nu precipita cand o fierbi.(dar nu intotdeauna)asta nu inseamna ca ciorbica ta nu e tare gustoasa.daca adaugi iaurt ,il adaugi dupa 10 minute cand ai oprit ciorba din fiert.
acuma eu fiind ardeleanca,ciorba nu o dreg decat cu smantana,fara ou.(eventual adaug 1 lingura de faina,mixat bine cu smantana,daca se impune ,dar atunci ii dau 2 clocote))

Anita Albu Dobrescu spunea...

In cazul de fata aceasta ciorba se face cu iaurt. Iaurtul se adauga inainte de a stinge focul pentru a apuca sa mai dea 2-3 clocote. Asa e reteta. Diferenta dintre iaurt si smantana e ca iaurtul ori il amesteci cu 2-3 polonice, ori il pui dupa 10 minute, tot nu se dizolva la fel ca smantana. Smantana are o textura mult mai fina pe cand iaurtul nu. De aceea poate lasa impresia ca ar fi ceva taiat.
Gustul e cu totul deosebit fata de orice alta ciorba drasa cu smantana sau acrita cu bors. Tocamai iaurtul ii da gustul acela care mie imi place foarte mult:) La fel ca si ciorba de salata care se face tot cu iaurt.

pansy spunea...

drept e ! tare e buna ciorbita asta !

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails