Tort Pina Colada

|



Pentru ca ieri a fost ziua mamei mele am facut un tortulet in cinstea ei. Tot ieri a fost si ziua motanului nostru, a implinit 2 anisori:) Asadar am avut doua motive de sarbatoare.
Tortul din pacate nu a iesit cum mi-as fi dorit eu, ma refer din punctul de vedere al aspectului:( Am stat pe ganduri daca sa postez reteta sau nu, si am zis ca ar fi pacat sa nu o fac deoarece este extraordinar de bun:) Probabil ca il voi reface cat de curand si am sa revin cu niste poze decente.


Blat:
8 albusuri
100g nuca de cocos
200g zahar
1 pliculet praf de copt
4 linguri faina
rom (pentru insiropat foile)

Crema:
8 galbenusuri
1 compot de ananas
1 plic budinca de vanilie
5 linguri zahar 
200g unt


Blat: albusurile le batem spuma impreuna cu un praf de sare si zaharul. Cu ajutorul unui tel incorporam nuca de cocos dupa care faina amestecata in prealabil cu praful de copt.
Compozitia o impartim in 3 parti egale si coacem 3 foi intr-o tava cu diametul de 24cm tapetata cu hartie de copt.
Eu aici am facut marea prostie in loc de foi am facut un blat. Am zis sa scap mai repede si am compromis aspectul tortului :( Deci nu faceti ca mine!!! Neaparat foi, asa zicea si reteta.

Crema: praful de budinca se amesteca cu 5 linguri de zahar si 4 linguri suc de ananas. Sucul de ananas ramas se pune la fiert. Cand incepe sa fiarba adaugam praful de budinca si amestecam incontinuu pana ce incepe sa se ingroase.
Lasam budinca la racit 5 minute dupa care adaugam galbenusurile. Acestea trebuie adaugate cate unul, amestecand energic dupa fiecare pentru a nu se coagula.
 Mixam untul pana ce devine o spuma, dupa care incepem sa adaugam cate o lingura din budinca amestecand continuu.
Oprim putina crema pentru decor, iar in crema ramasa adugam bucatelele de ananas scurse bine.

Asamblarea: insiropam prima foaie cu rom si o ungem cu 1/2 din crema. Adaugam a doua foaie deasemenea insiropata si cealalta jumatate de crema. La final punem cea de-a treia foie insiropata cu rom si imbracam tortul in crema oprita pentru decor apoi presaram nuca de cocos.


 Nemaipomenit de gustos si parfumat!!!
Pofta buna!

5 comentarii:

Bianca spunea...

La multi ani mamei tale. Cu siguranta foarte gustos tortul.

Anita Albu Dobrescu spunea...

Iti multumesc frumos Bianca. Te pup.

sara & Miki spunea...

La multi ani mamei tale. Pup!

Claudia-Maria spunea...

excelent tortul,sa il mananci cu privire,LA MULTI ANI MAMEI TALE!

Anita Albu Dobrescu spunea...

Sara, Claudia-Maria va multumesc mult, pupici.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails