Prajitura cu ciocolata

|



O prajiturica buna, buna de tot cu ciocolata "asa cum imi place mie":))
Este prima prajitura pe care am facut-o, eram prin clasa a VIII-a, cred...


Blat:
10 oua
10 linguri zahar
2 linguri faina
60g cacao

Crema:
1 cana apa
1 cana zahar
40g cacao
50g ciocolata (optional)
200-250g unt


Blatul: separam ouale (albusurile de galbenusuri), albusurile se bat spuma cu un praf de sare si cele 10 linguri de zahar. Adaugam galbenusurile (cate unul pe rand) si batem in continuare.
Cu ajutorul unui tel incorporam cele 2 linguri de faina si cacaua. 
Coacem blatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt pentru 25 de minute.

Crema: intr-o craticioara punem apa, zaharul si cacaua, amestecam cu un tel si o punem sa fiarba la foc mic, mic. Adaugam ciocolata si amestecam in continuu pentru ca altfel va da in foc. Fiebem crema pentru 20-25 de minute. Ea nu se va ingrosa foarte tare decat in momentul cand va fi rece.
Cand crema este rece o amestecam cu untul care trebuie sa fie la temperatura camerei. Batem untul spuma cu mixerul si pe rand adaugam cate o lingura de crema.

Asamblarea: cand am terminat crema taiem blatul in doua pe lung, intindem pe prima foaie 1/2 din crema, punem a doua foaie peste si o ungem cu crema ramasa.
Eu i-am facut un model simplu cu furculita si am presarat nuca de cocos.


Pofta buna!

5 comentarii:

Andreea Dianu spunea...

minunat arata prajitura!
o intrebare,daca vrei sa imi raspunzi:cum faci fondul alb?imi plac foarte mult pozele!
multumesc

FLORY spunea...

Merita incercata,imi place cum arata!

Anita Albu Dobrescu spunea...

Iti multumesc Andreea.
In primul rand folosesc un fond alb, iar in al doilea rand tine de tehnica si de cum setezi aparatul, lumini, e mai complicat putin si eu nu stiu sa-ti explic exact pentru ca nu eu fac pozele, ci iubitul meu.

Flory merita cu siguranta incercata, e simplu de facut cu ingrediente simple pe care mai toti le avem prin casa, iar efectul e maxim:)

violette spunea...

la cat de bine arta cred ca e o prajitura super delicioasa...

o zi minunata!

miremirc spunea...

foarte bine arata ! :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails