Krapfen - Gogosi austriece

|

As manca gogosile astea dimineata, la pranz si seara (daca nu ar ingrasa). Sunt gogosile mele preferate pana in momentul de fata si trebuie sa-i multumesc neaparat Laurei Adamache pentru aceasta reteta, deoarece de la ea am “furat-o”.

Pentru aceste minunatii de gogosi avem nevoie de:
500 gr faina
1 ou
35 gr zahar
60 gr unt
250ml apa calduta
35gr drojdie proaspata
zahar vanilat
coaja de la o portocala
7gr sare
Se arunca rapid ingredientele in masina de paine, mai intai ingredientele lichide dupa care ingredientele solide si se seteaza porgramul de framantare si dospire 1:30. Sau daca nu, se framanta in mod traditional cu mana.
Dupa ce a dospit aluatul il intindem pe masa de lucru intr-o foaie cam de 1 cm grosime, apoi cu ajutorul unui pahar taiem gogosile pe care le lasam din nou la dospit vreo 2 ore. Eu nu am rezistat atat dar vreo ora jumate tot au stat.
Intr-o tigaie teflonata sau cratita mai larga se pune uleiul la incins cam de vreo 2 degete si incepem sa prajim gogosile doar dupa ce uleiul s-a incins foarte bine. Se prajesc foarte repede asa ca aveti grija sa nu le ardeti. Se scot pe hartie absorbanta si se pudreaza cu zahar .

Pofta buna!

4 comentarii:

Edith spunea...

Yum! Tare bine arata!! :)

Anita Albu Dobrescu spunea...

Multumesc Edith!:)

Gabriel Ionescu spunea...

Erau si mai bune injectate cu ceva sau pe deasupra niste smantana indulcita cu vanilie...le-as face si eu, intr-o zi cu soare :) Arata foarte bine.

Anita Albu Dobrescu spunea...

Gabi, depinde de gusturi, eu le prefer simple in varianta asta sunt foarte aromate datorita cojii de portocala, umplute cu ceva nu s-ar mai simti aroma portocalei.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails