Tian Provencal

|
De cand a venit caldura pofta mea de mancare a scazut considerabil, iar spre marea mea uimire, simt tot mai mult nevoia sa mananc legume si fructe. Tocmai de aceea am lasat-o mai moale cu carnea, ba chiar nu am mai mancat deloc de vreo 3 saptamani, lucru de care sunt extrem de mandra!!!
Tian Provencal este o mancarica de legume traditionala din Provence. Legumele se coc la cuptor intr-un vas numit "tian", bineinteles ca eu nu am avut unul, dar am folosit tavita mea de ceramica.




Ingrediente:
2 cepe taiate julienne
1 vanata mare
2 dovlecei taiati felii
2 ardei grasi (rosu si galben) taiati fasii groase
4-6 rosii taiate felii groase
3-4 linguri ulei de masline
sare 
piper



Sotam ceapa in uleiul de masline pentru cateva minute, apoi o distribuim pe fundul vasului in care vom pregati Tian Provencal.
Spalam si taiem legumele, dovleceii si vanata nu trebuie curatate de coaja. Dar pe cat posibil taiate toate legumele de dimensiuni egale.
Adaugam legumele in straturi peste ceapa sotata, iar intre straturi condimentam cu sare si piper.
Deasupra punem feliile de rosii, cu cat mai multe cu atat mai bine, pentru ca ele isi vor lasa sucul si vor inmuia legumele. Condimentam cu sare, piper si stropin cu ulei de masline.
Dam vasul la cuptor pentru 1:30, 2h.




Sunt grozav de aromate si gustoase, se pot servi si cu un peste la cuptor sau orice fel de fripturica sau gratar. Eu le-am mancat asa simple si au fost minunate.
Daca va intrebati cum am rezistat pe caldura asta sa stau 2 ore cu cuptorul incins??? Secretul e... aerul conditionat:))))
Pofta buna!





5 comentarii:

Alina---Explora Cuisine spunea...

Delicios si usor, perfect pentru o seara de vara calduroasa! Pupici si weekend placut! P.S.: Poza de la titlu e superba!

Anita Albu Dobrescu spunea...

Multumesc Alina! Pozele le face iubitul meu, asa ca am sa transmit laudele mai departe:) Weekend placut si tie!

Andrea Muntiu spunea...

Arata super! Am sa incerc si eu reteta, pentru ca, la fel ca tine, nu mai simt nevoia sa mananc carne, as manca numai fructe si legume si poate reusesc sa-l conving si pe sotul meu cu reteta asta (el e cu carnea fie iarna, fie vara). Mai intai o sa-i pozele, care sunt foarte reusite, apropo. Felicitari pentru tot ce faci!

Anita Albu Dobrescu spunea...

Andreea iti multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase! Ai sa razi, dar si eu sunt o mare consumatoare de carne si credeam ca nu pot trai fara, dar de aproape o luna de zile nu stiu ce-i cu mine, pur si simplu nu simt nevoia sa mananc si nici macar nu-i duc dorul:))
Tianul merge foarte bine ca si garnitura asa ca daca nu-ti convingi sotul sa manance doar legume poti sa-i pui si o bucatica de carne langa si atunci eu zic ca va fi foarte multumit:)

Unknown spunea...

Doamne in ce fel arata! Cred ca e delicios!

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails