Tagliatelle al pomodoro e basilico

|


Gata au trecut sarbatorile si ar fi cazul sa o lasam mai moale cu carnatii, salatele cu maioneza, sarmale si alte preparate care cad greu. Tocmai de aceea m-am gandit sa va impartasesc o reteta draga mie, e chiar prima reteta de paste pe care am invatat sa o fac ca la mama ei acasa. Bineinteles tipul de paste poate fi oricare de la penne rigate, spaghetti, farfalle sau fusilli.


 Ingrediente pentru 2 persoane:
160gr paste (80g/portie)
250g rosii in suc propriu
2 catei de usturoi
busuioc proaspat, dar in lipsa se poate inlocui cu cel uscat
ulei de masline
parmezan
1 peperoncino (optional)
1 lingurita smantana (optional)
sare 


  Punem pastele la fiert conform instructiunilor de pe ambalaj.
Intre timp curatam usturoiul si il zrobim usor cu lama cutitului. Punem uleiul la incins intr-o tigaie si sotam usturoiul timp de 30 de secunde dupa care il scoatem si il aruncam. Mare grija insa sa nu il ardem. Dupa adaugam peperoncino tocat marunt (asta in cazul in care il folosim), daca nu adaugam rosiile taiate cubulete sau pasate cu blendarul in functie de preferinte. In cazul in care folosim rosii proaspete inainte de a le taia le decojim. Amestecam bine, iar daca sosul este prea dens adaugam si un strop de apa, saram si lasam sa fiarba la foc foarte mic. Tocam marunt busuiocul si il adaugam sosului de rosii. Eu am folosit busuioc uscat. Lasam sosul sa fiarba 5 minute si la sfarsit adaugam o lingurita de smantana (optional) eu pun pentru ca ii da cremozitate sosului.
Cand pastele sunt fierte le scurgem si le adaugam peste sos amestecand bine. La sfarsit am aduagat si niste patrunjel proaspat asta in lipsa busuiocului proaspat pentru culoare.
Punem pastele in farfurii si deasupra presaram parmezan ras.


 Sunt atat de simple, dar incredibil de bune.
Obs. Daca folositi peperoncino nu adaugati piper.
Buon appetito!

2 comentarii:

Gabriel Ionescu spunea...

Vad ca si tu duci lipsa de lumina :)...
Nu vrei sa facem un schimb de bannere, ceva mic am 180x200px sau 125x125px ?

Anita Albu Dobrescu spunea...

Da din pacate:(( Dar asta nu va mai fi o problema cand Alex isi va amenaja mini studioul.
Cat despre bannere vom face schimb cand voi avea si eu unul.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails