Hamburger 100% home made

|


S-au scris zeci de pagini despre originea acestui preparat atat de "Made in USA". Pe undeva, e un fel de "vis american" in varianta culinara, si asta deoarece toate povestile privind istoria inventarii lui fiind menita sa le aminteasca de orasul lor de bastina, portul german Hamburg.
Una dintre legende spune ca, la sfarsitul secolului al XIX-lea, doi frati vindeau carnati cu chifle, la un targ dintr-un orasel din statul Ohio. Ramanand fara carnati, i-au inlocuit cu "chiftele" fripte pe gratar, facute din carne tocata de vita.
Nu sunt adepta fast food-ului, tocmai de aceea va recomand sa faceti hamburgerii acasa. Acestia sunt 100% home made de la chifle pana la maioneza. Am muncit ceva, dar nu-mi pare rau, merita. Nu mananc des asa ceva, dar odata pe an merge. Asadar hamburgerii mei:



Ingrediente:
500 g carne de vita tocata ( eu am pus amestec)
1/2 ceapa tocata marunt
1/4 lingurita seminte de coriandru macinate
1/4 lingurita boia iute
sare
piper proaspat macinat
2-3 linguri pesmet
1 ou
maioneza 
2 linguri smantana
1 rosie
1 castravete murat
ceapa (optional)
cascaval (optional)
frunze de salata verde

Amestecam bine toate ingredientele ( carnea, ceapa, coriandru, boiaua, sare, piper, pesmetul si oul). Lasam amestecul sa se raceasca bine in frigider, apoi il impartim in 4 bile egale. Aplatizam bine bilele, eventual facem cu degetul o adancitura in mijlocul fiecareia, ca sa nu se umfle cand le punem pe foc. Frigem chiftelele pe grilul de aragaz sau pe grilul cuptorului.
Servim intre felii de chifla ( eu am facut chifle din faina neagra cu seminte de in, floarea soarelui si susan, o nebunie...reteta in curand), felii de rosii, cascaval, castraveti murati, frunze de salata si maioneza. Maioneza am facut-o tot in casa, (nu cumpar din comert pentru nimic in lume, nu mai vorbesc de ketchup, observati ca nici macar nu l-am mentionat la ingredinete, dar pentru cine vrea...). Am amestecat maioneza cu 2 linguri de smantana si ceva zeama de lamaie.



 De aici a papat fotograful meu, i-au placut la nebunie:)
Pofta buna!





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails