Tiramisu

|

Unul dintre deserturile mele preferate. Cremos, lejer si aromat este aprope imposibil sa rezisti in fata unei bucati de Tiramisu.
Tiramisu este o prajitura autentic italiana, ale carei origini sunt subiect de controversa intre cateva regiuni din Italia.



 Ingrediente pentru o tava de 31/26 cm:
500 gr piscoturi
500 gr mascarpone
4 oua
8 linguri zahar
2 pliculete zahar vanilat
250 ml cafea
3 linguri amaretto
cacao

Separam ouale. Galbenusurile le amestecam cu zaharul si zaharul valinat, le batem cu mixerul pana se deschid la culoare si se topeste zaharul. Adaugam mascarponele peste amestecul de oua si zahar si le omogenizam.
Separat batem albusurile spuma cu un praf de sare si le incorporam si pe ele in amestecul de galbenusuri si mascarpone. Amestecam bine.
Pregatim o cafea tare, o strecuram de zat, iar cand e aprorpe rece adaugam cele 3 linguri de amaretto.
Asamblam prajitura intr-o tava, caserola, ori vas de yena. Inmuiem piscoturile in cafea si le asezam in tava. Eu le inmoi pe o singura parte, este suficient, ele oricum se vor inmuia la frigider. Daca le inmuiam pe ambele parti se vor flescai. Peste primul strat intindem jumatate din crema si pudram cu cacao. Mie imi place sa pun cacao si intre straturi, dupa care urmatorul strat de piscoturi, iar deasupra crema ramasa. 
Se lasa la frigider 6-7 ore. Eu pudrez cu cacao fiecare bucatica in parte cand o tai. Daca sta cu cacao deasupra in frigider aceasta se va umezi si nu va avea un aspect placut.



Obs. Pentru o tava de dimensiuni mai mici, folositi doar 3 oua si 6 linguri de zahar. In rest procedeul e acelasi.
Buon appetito!

8 comentarii:

diamond spunea...

wow, ce foto de revista! sincer, acum imi beau cafeaua si ma uit cu jind la tiramisu tau!:D

Anita Albu Dobrescu spunea...

Merci Diamond, ma bucur ca iti place. Si eu ti-am admirat tiramisu cu ceva vreme in urma ti-a iesit forte bine:)

Bunica spunea...

Foarte apetisante pozele!
Tare as vrea o feliuta :)

Anita Albu Dobrescu spunea...

Multumesc frumos:) Cu mare placere te servesc si te mai astept in vizita!

Un dulce aromat spunea...

Woww ce minuni ai tu aici!iar tiramisul este un deliciu.Felicitari pentru blog!
Sa sti ca te-am adaugat in blogroll meu iti las si eu link-ul meu daca binenteles iti face placere.Te pup si iti doresc o zi placuta !
http://undulcearomat.blogspot.com/

Anita Albu Dobrescu spunea...

Merci Nela, te-am adaugat si eu in lista:)

pansy spunea...

niste premii virtuale,te asteapta sa le culagi de la mine de pe blog

Anita Albu Dobrescu spunea...

Multumesc frumos Pansy, te pup!

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails